Pages1

Monday, May 2, 2011

Penang Bridge 1985

Tahu kah korang...
Beberapa hari sebelum Jambatan Pulau Pinang dibuka kepada kenderaan awam melaluinya untuk pertama kali pada 1985, orang ramai telah diberi peluang untuk berjalan di atas jambatan sepanjang 13.5km itu. Ia satu peluang istimewa yang mungkin tidak akan berulang lagi, dan oleh kerana jambatan itu suatu binaan yang mengagumkan ketika itu, beribu-ribu orang mengambil peluang tersebut. Kini terdapat acara tahunan larian merentasi jambatan tersebut tetapi ia sudah tentu tidak sama dengan peristiwa 1985 itu.

Jom kita tengok gambar. Credit pic. from google la...


1985

2011

Pulau Pinang


3 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

macam lama dah tak pergi penang...heheh...even blajar kedah..nak ke penang tak pergi2 lagi

Haida said...

jom la pi penang...sekarang jalan dah senang tak mcm dulu banyak one way je..

Puanbee2 said...

1985 waktu tu bee umur baru setahun hehe

Nuffnang Ads