Pages1

Saturday, May 14, 2011

Senaman wajah di pagi hari - Petua awet muda

Salam dan Selamat Pagi,

Senaman yang paling senang nak dilakukan tak payah teruk-teruk pergi jogging hanya duduk-duduk, sambil bawak kereta nak pi keja , sementara menunggu traffic light tu pun boleh buat. Kalau segan orang nampak buat je kat dalam toilet heheheh...


senaman wajah baik untuk kesihatan

Bukan tubuh je harus bersenam, wajah kita pun harus bersenam jika tidak otot wajah juga berpotensi menjadi kerut dan berkendur. Faktor usia dan persekitaran boleh dijadikan sebagai faktor utama kenapa semua ini berlaku. Sentap Tension dengan bos kat tempat kerja, tension tengok rumah berselerak. Semua ini adalah faktor muka kita akan jadi cepat tua.

Cara melakukannya ialah dengan mengurut pada wajah sekurang-kurangnya selama 4 minit setiap pagi dan petang. Malam tak payah la urut, bukan ada orang nak tengok pun.

Selain daripada teknik urutan, teknik dengan membuka mulut lebar-lebar dan membuat pergerakan mulut dengan menyebut huruf-huruf vokal atau konsonan pun boleh dilakukan. Buat dalam beberapa saat untuk setiap sebutan huruf. Yang ni dah macam dalam kelas vokal akedemi fantasia je.

Cara lain untuk mengurangkan stress pada wajah ialah dengan membiasakan makan gula-gula getah, sekurang-kerangnya kurang la sikit stress kat muka kita tu. Selamat mencuba..!!!!

6 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

heheh....awe dah buat dah kak..memang segar muka dan rasa longgar sikit :)

Haida said...

tu la mmg sesuai untuk melonggarkan muka yg ketat heheh..

CikAizA said...

hahaha... muka ni pagi2 x ketat n jarang ketat.. tapi dia jadi ketat biasanya bila ada yg mengetatkannya... heheheheh

miss Fyqa said...

jom buat ramai2. :)

anismelon said...

hahaha...dah cube tp muke still ketat..weee..petua xna bg jerawat naik xde ke..ngeee..

Green Apel said...

hoho...tak pernah buat senaman muka ne,dop praktik pun, bangun dari tito senyum sensorang je... konon nak menceriakan hari yang bakal dilalui..hehe-_-'

Nuffnang Ads