Pages1

Sunday, June 19, 2011

Puting Beliung Di Johor - Video

Salam semua...
Sedang kita gelak-gelak tengok maharaja lawak pada hari Jumaat lepas... rupa-rupanya telah berlaku puting beliung di Mersing Johor pada 3.40 petang.

Dalam Quran ada disebut:

Maka ketika mereka melupakan

(tidak menghiraukan) apa yang telah diperingatkan kepada mereka, Kami selamatkan orang-orang yang melarang daripada perbuatan jahat itu, dan Kami timpakan orang-orang yang zalim dengan azab seksa yang amat berat, disebabkan mereka berlaku fasik (derhaka). [7:165]

Dan apabila sampai tempoh Kami hendak membinasakan penduduk sesebuah negeri, Kami perintahkan (lebih dahulu) orang-orang yang melampau dengan kemewahan di antara mereka (supaya taat), lalu mereka menderhaka dan melakukan maksiat padanya; maka berhaklah negeri itu dibinasakan, lalu kami menghancurkannya sehancur-hancurnya. [17:16]






3 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

Ish..dahsyat...dah la awe nak ke johor bulan 7 ni..tepi laut pulak tu...hope cuaca waktu tu elok dan tenang...

awe takot ngan angin2 macam ni..lebih2 lagi puting beliung

nowriz said...

uishh!! dahsyat! nasib baik tak berlaku apa2 ekk.. hati2 la bila melakukan aktiviti out door ekk.. cuaca sekarang tak dapat diramal..

KinosKoko said...

sampai kat sini jugak kan angin tu

Nuffnang Ads