Pages1

Monday, July 11, 2011

Jangan jadi seperti katak bawah tempurung

.
Sakan aku bercuti minggu ni...rilek-rilek kat rumah...mengemas, memasak tengok movie...tengok berita...tengok blog...berbagai-bagai. Buka minda sikit tengok situasi dalam dan luar...barulah kita tak dikatakan seperti katak di bawah tempurung...dah tak tahu apa-apa pastu nak melenting tak tentu pasal.


Sedih aku tengok orang-orang macam ni...buat penat studi tinggi-tinggi tapi pemikiran seperti katak yang dunianya hanyalah di dalam tempurung. Sudah la sekali sekala
menjengah dunia luar...pastu berlagak macam dah tau semua.


Kira bagus la aku samakan dengan katak...kalau aku samakan dengan Lembu...nanti sama pulak dengan orang yang dia katakan tu. Kata orang usia mematangkan kita , tapi lebih 10 tahun tak jumpa macam tu jugak...pemikiran still di takuk lama...sedih aku tengok. Nak buat macam mana dah bangsa ku...nak kata lebih-lebih bangsa sendiri.


Aku tak suka nak menjatuhkan sesama sendiri...terutamanya sebangsa...apa yang aku nak katakan tolong respect people, people will respect you. Susah sangat ke...malu lah sikit dengan bangsa luar...ye tak ye katak mana lah tau hal dunia luar dah duduk dalam tempurung...kesian ko katak...



p/s entri sentap yg tah apa-apa..

4 comments:

jeBateja said...

pulak....katak plak yg jadi mangsa.....sian katak....

syafiqa said...

haha tu lah manusia weh.
nak di marah, melenting.
nak diam, turut malu.

BeloG MTT said...

Tu la lumrah dalam kehidupan sesama manusia.. :)

Tak pasal pasal katak pon kena..Hehe

rafina mimi abdullah said...

setuju..x semestinya orang yg berpendidikan tinggi tu serba serbi dia tahu..ye x?

Nuffnang Ads