Pages1

Monday, July 14, 2014

VIVIX | Khasiat Kandungan Revolusi Terbaru



Revolusi Terbaru dari Shaklee
Vivix® Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum,
 Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu
yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia
yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan
dan sel anti-penuaan semulajadi.

Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif untuk Shaklee.

Apakah kandungan VIVIX??

1. Muscadine Grape


Anggur hebat ini adalah satu-satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih 1 kromosom, yang mana ahli sains percaya mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan.


Ia juga memgandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai  di dalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-cirimenghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria.

Selepas dilakukan kajiselidik tambahan, jenis anggur hebat yang paling mujarab ini dikenal pasti. Seterusnya kumpulan ini, bersama dengan ahli sains dari Universiti Georgia, membangunkan satu proses ekstraksi sejuk dan lembut untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi seperti yang ditunjukkan dalam beberapa siri ujian makmal untuk anti-penuaan.

Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam Vivix, ahli sains menggabungkan resveratrol yang tulen dengan ekstrak dari anggur yang hebat ini bersama Elderberry Eropah dan Karet Unggu. Campuran inilah yang bertanggung jawab dalam tindakan anti-penuaan selullar Vivix.

2. Purple Carrot


Ianya adalah sumber terbaik vitamin A, dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga memgandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthocyanins adalah bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran. Berry banyak mengandungi anthocyanins, terutama sekali bluberry, yang mengandungi aktiviti anti-oksidan yang amat tinggi.

Anthocyanins adalah antioksidan utama di dalam karet yang bewarna ungu-kuning dan ungi-oren, dan karet ungu- kuning mengandungi kapasiti antioksidan tinggi, diikuti oleh karet ungu-oren. Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak di dalam semua jenis karet. Asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan mengurangkan diabetis yang dikaitkan dengan pemgambilan kopi.

Sejak kebelangan inj, kajian telah menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen. Tambahan pula, ia juga mempamerkan kesan pada saluran drah, platelet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

3. Elderberry



Satu daripada manfaat Elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati simptom flu, terutama sekali influenza B. Berry mengandungi flavonoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat, ianya membantu menyukuhkan sistem immun melawan jangkitan virus dan bakteria.

Pada masa yang sama, Elderberry adalah sangat kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai anthocyanins, yang memberi kesan anti-radang. Ia juga juga dapatmengurangkan simpton seperti sakit otak, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.

Walau bagaimanapun, Elderberry tidak hanya kaya dengan antioksidan, tetapi juga vitamin A, B dan C juga nutrien seperti asid, amino asid, carotenoid, tannin dan rutin. Semua ini adalah manfaat kesihatan yang di dapati dari Elderberry.

Selain dari menguatkan sistem immun, untuk melawan jangkitan virus dan flu, elderberry dan ekstraknya juga berkesan terhadap keadaan flu, jangkitan yeast, astma, batuk, sesak hidung dan dada dan diabetis.

Ia juga merendahkan tahap kolestrol dan juga memghalang oksidasi kolestrol LDL. Oksidasi LDL, dianggap sebagai satu penyebab pentig penyakit kardiovaskular.

Kesimpulannya, Elderberry mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok, serangan jantung, pengurangan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

4. Polygonum Cuspidatum



Juga dikenali sebagai Knotweed Jepun. Adalah tumbuhan perenial yang berasal dari Asia yang juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Ianya adalah sumber komersial Resveratrol yang juga terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.

Polygonum Cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan supplement anti-penuaan seperti Resveratrol dan banyak jenis perubatan tradisional Cina. Hasil dari kajian menunjukkan Resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meningkatkan prestari altel, dan mengurangkan berat badan.

Supplemen Resveratrol mungkin jawapan untuk memanjangkan usia kita. Ujian sebenar untuk supplemen anti-penuaan ini adalah masa. Di masa akan datang usia purata adalah di dalam lingkungan 120 tahun, mereka yang mengambik supplemen Resveratrol akan berterima kasih untuk satu lagi penemuan saintifik yang penting ini.



No comments:

Nuffnang Ads